ÁSZF

ORTO-HOLIST Mozgásszervi Egészségügyi Korlátolt Felelősségű Társaság ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI

EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁS igénybevételére vonatkozóan ügyfelek részére

Tartalomjegyzék

A SZOLGÁLTATÓ, VÁLLALKOZÁS ADATAI

Szolgáltató elnevezése: ORTO-HOLIST Mozgásszervi Egészségügyi Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhelye: 1025 Budapest, Verecke lépcső 20/A. 1. ajtó
Telephelye: 1027 Budapest, Királyfürdő utca 4. Fsz. 2. ajtó
Cégjegyzékszáma: 01-09-356131
Adószáma: 24202677-1-41
Képviseli: Dr. Bokrétás András Péter ügyvezető
Telefonszáma: +36 30 225 2190
E-mail címe: info@renuovo.hu
  1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

    1. Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) vonatkoznak az ORTO-HOLIST Mozgásszervi Egészségügyi Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 1025 Budapest, Verecke lépcső 20/A. 1. ajtó; cégjegyzékszáma: 01-09-356131; adószáma: 24202677-1-41; képviseli: Dr. Bokrétás András Péter ügyvezető), mint egészségügyi magánellátást nyújtó, nem közfinanszírozású egészségügyi szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató) által az egészségügyi szolgáltatásainak igénybevételére vonatkozóan tett, és a Megrendelő, hozzátartozó/harmadik személy által meghatározott egészségügyi ellátást igénybe vevő, vagy abban részesülő személy(ek) [Eütv. 3. § a) pontja] („Páciens”) által elfogadott ajánlatokra, a részükre a Szolgáltató 1027 Budapest, Királyfürdő utca 4. Fsz. 2. ajtó szám alatti telephelyén nyújtott egészségügyi szolgáltatásokra, illetve szerződéscsomagokra, valamint a Szolgáltató és a Páciens (a továbbiakban együttesen: Felek) között létrejött valamennyi szerződéses jogviszonyra, kivéve Felek eltérő írásbeli megállapodása esetén.
    2. A Felek között létrejött egészségügyi szolgáltatás nyújtására vonatkozó minden – akár írásban, akár szóban, ráutaló magatartással létrejött – egyedi szolgáltatási szerződés (Szolgáltatási Szerződés) esetében háttérszabályként a jelen ÁSZF alkalmazandó.
    3. Amennyiben az egyedi Szolgáltatási Szerződés írásba foglalásra nem kerül, úgy a Felek között szerződéses jogviszony létrejöttére a Páciens Szolgáltatónál történő első megjelenéskor aláírása kerülő beleegyező nyilatkozat (Beleegyező Nyilatkozat) aláírásának időpontjában kerül sor és a szerződés a Felek szerződésből eredő kötelezettségeinek teljesítéséig terjedő határozott időre szól.
    4. A Páciens az írásba foglalt egyedi Szolgáltatási Szerződés aláírásával, vagy – amennyiben egyedi Szolgáltatási Szerződés nem kerül a Felek által aláírásra, úgy – a Beleegyező Nyilatkozat aláírásával elismeri, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződés megkötése előtt lehetővé tette, hogy a Páciens a jelen ÁSZF tartalmát megismerhesse, továbbá a Szolgáltatási Szerződés, vagy – amennyiben egyedi Szolgáltatási Szerződés nem kerül a Felek által aláírásra, úgy – a Beleegyező Nyilatkozat aláírásával a jelen ÁSZF-et magára nézve kötelezőnek fogadja el.
    5. A Szolgáltató rögzíti, hogy a jelen ÁSZF esetleges módosításáról és a módosuló rendelkezésekről a honlapján értesítést tesz közzé, egyben ezzel egyidejűleg, ugyanazon a helyen hozzáférhetővé teszi a módosításokkal egységes szerkezetű ÁSZF-et. A Szolgáltató rögzíti, hogy a módosított rendelkezések valamennyi Páciensre, illetőleg részükre tejesített valamennyi jövőbeni egészségügyi szolgáltatásra kötelezőek és irányadóak.
    6. Amennyiben a Szolgáltató és a Páciens között létrejött Szolgáltatási Szerződés és egyéb megállapodás eltérően nem rendelkezik, úgy a Felek a Szolgáltatási Szerződést határozott, a Páciens által kiválasztott egészségügyi szolgáltatás Szolgáltató által történő megkezdésétől a Felek Szolgáltatási Szerződésből eredő kötelezettségeinek teljesítéséig terjedő időre kötik, amely időtartam alatt a megrendelt egészségügyi szolgáltatások igénybevételére a mindenkor érvényes és hatályos ÁSZF rendelkezései az irányadók, az egyedi Szolgáltatási Szerződésben foglalt eltérésekkel.
    7. Szolgáltató kijelenti, hogy megfelel a jelen ÁSZF-ben rögzített egészségügyi szolgáltatási tevékenység végzéséhez szükséges valamennyi jogszabályi feltételnek, rendelkezik érvényes és hatályos működési engedéllyel. A Szolgáltató nevében és részéről az egészségügyi szolgáltatást nyújtott személyek, valamint a személyes közreműködők szerepelnek az egészségügyi államigazgatási szerv által vezetett nyilvántartásában, és rendelkeznek a szolgáltatás nyújtására vonatkozó megfelelő felelősségbiztosítási szerződéssel.
    8. Szolgáltatót Páciens vonatkozásában szerződéskötési vagy szerződés fenntartási kötelezettség nem terheli.
  2. EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁS

    1. A Szolgáltató szolgáltatásait a Páciens egyéni elhatározása, saját döntése alapján, illetőleg törvényes képviselője vagy – meghatározott esetekben – munkáltatója döntése alapján veszi igénybe.
    2. A Felek Szolgáltatási Szerződésből eredő jogviszonyára a Ptk. általános és különös szabályai, az egészségügyi törvény rendelkezései, az egyéb hatályos magyar jogszabályok, a szakmai irányelvek irányadók. Ezek hiányában a módszertani útmutatóban közzétett szabályok, szakmai irányelvek alkalmazandók, módszertani útmutatók hiányában pedig a széles körben elfogadott – szakirodalomban is közzétett – szakmai követelmények az irányadók.
    3. Az egészségügyi szolgáltatások igénybevételével a Páciens tudomásul veszi és hozzájárul ahhoz, hogy a megrendelt szolgáltatás(ok) teljesítéséhez – különösen az orvosi ellátáshoz, egyéb speciális orvosi beavatkozásokhoz, gyógykezelésekhez, a Páciens által igénybe venni kívánt egyéb szolgáltatásokhoz – a Szolgáltató közreműködőket is igénybe vehet, és ilyen közreműködők igénybevételének esetén a Szolgáltató a közreműködő közvetített tevékenységéért úgy felel, mintha a közreműködőire bízott tevékenységet saját maga látta volna el.
    4. A szolgáltatás igénybevétele előzetes bejelentkezés és időpontfoglalás után lehetséges.
    5. Szolgáltató tájékoztatja a Pácienst, hogy a szolgáltatás jellegéből adódóan a Szolgáltató forgalma nem egyenletes, melyet Páciens tudomásul vesz.
    6. A Szolgáltató ellenőrzési körén kívül eső minden olyan külső körülmény, elháríthatatlan külső ok, mely a szerződéskötés időpontjában előre nem volt látható, és aminek az elkerülése a Szolgáltató részéről nem volt elvárható, és negatívan befolyásol(hat)ja jelen szerződés teljesítését, vis maiornak számít és nem tartozik sem a Szolgáltató, sem a Páciens felelősségi körébe, így különösen:• az erőhatalom (pl. földrengés, árvíz, háború, szabotázs, lázadás, robbantásos merénylet vagy más szükséghelyzet, elemi csapás, tűzvész, munkabeszüntetés, valamint a honvédelmi törvény alapján feljogosított szervek rendelkezésére tett intézkedés);
      • a károsult elháríthatatlan külső közrehatása;
      • harmadik személy elháríthatatlan külső cselekménye;
      • más külső erő erőhatalomnak nem minősülő, de elháríthatatlan hatás.
      A Vis Maior Szolgáltató részéről nem eredményez szerződésszegést, és nem ad alapot Páciens részéről bármilyen kártérítési igény benyújtására.
    7. A Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződésben meghatározott egészségügyi-, illetve kényelmi szolgáltatást vagy szolgáltatásokat az ott meghatározott feltételekkel – a mindenkori szakmai és jogi szabályok megtartása mellett – nyújtja, amelyekért a Páciens a Szolgáltató részére a Szolgáltató honlapján tájékoztató jelleggel, illetve teljeskörűen a recepción megtalálható mindenkor hatályos Díjjegyzéken feltüntetett ellenértéket fizeti meg. A hivatalos Díjjegyzék ezért tájékoztató jellegű, mely az egyes egészségügyi szolgáltatástípusok kiinduló árát tartalmazza. A Szolgáltató bármikor jogosult egyoldalúan, indokolás nélkül módosítani az Díjjegyzéket, így az Díjjegyzéken feltüntetett ellenértékeket is. Szolgáltató és Páciens a Szolgáltatási Szerződésben is jogosultak külön, egyedileg meghatározni az adott egészségügyi szolgáltatásért fizetendő díj összegét. Szolgáltató és Páciens a Szolgáltatási Szerződésben a Díjjegyzékben feltüntetett ellenértéktől eltérő összegű ellenértéket (azaz díjat) is jogosultak meghatározni azzal, hogy ha a Szolgáltatási Szerződésben a Díjjegyzékben feltüntetett ellenértéktől (azaz díjtól) eltérő összegű ellenérték nem kerül meghatározásra, úgy a Díjjegyzékben feltüntetett ellenérték megfizetésére köteles a Páciens a jelen ÁSZF szerint létrejövő szerződéses jogviszonyban.
    8. Páciens a Szolgáltatási szerződés aláírásával tudomásul veszi, hogy minden orvosi beavatkozásnak, kezelésnek van kockázata, és mindazt a kockázatot, amelyért az orvos nem tehető felelőssé, a betegnek kell viselnie. Az egyes Páciensnél a gyógyulás menete és időtartama eltérő lehet, vagy az átlagostól eltérhet.
    9. Az egészségügyi ellátás magyar nyelven történik. Szolgáltató idegen nyelven történő ellátásra, valamint a Páciens részére idegen nyelven beszélő tolmács biztosítására nem köteles és nem is kötelezhető. Megrendelő/Páciens jogosult saját költségén tolmácsot biztosítani az egészségügyi szolgáltatás igénybevételének idejére.Szolgáltató az orvosi (egészségügyi) dokumentációt magyar nyelven köteles elkészíteni. Idegennyelven történő ellátás esetén a magyar nyelvű dokumentációt az orvos idegen nyelvű, rövid összefoglalóval kiegészítheti, de erre nem kötelezhető.Páciens saját költségén biztosítja az orvosi (egészségügyi) dokumentáció nem hivatalos, angol-, vagy egyéb idegennyelvre történő fordítását. Szolgáltató az orvosi (egészségügyi) dokumentáció angol-, vagy egyéb idegennyelvre történő – akár hivatalos, akár nem hivatalos – fordítására, illetve – akár hivatalos, akár nem hivatalos – fordításának biztosítására nem köteles és nem is kötelezhető, mint ahogyan Szolgáltató az orvosi (egészségügyi) dokumentáció angol-, vagy egyéb idegennyelvre történő – akár hivatalos, akár nem hivatalos – fordítása költségeinek viselésére és előlegezésére sem köteles és nem is kötelezhető.Ha a Megrendelő/Páciens nem beszél magyar vagy angol nyelven, akkor bármely beleegyező-, vagy egyéb nyilatkozat aláírása tolmácshoz kötött. A tolmácsot a Megrendelőnek/Páciensnek kell biztosítania saját költségén, és a tolmácsnak is alá kell írnia minden dokumentumot a Megrendelő/Páciens aláírásával egyidejűleg.
  3. AZ ELLÁTÁS FOLYAMATA

    1. A szakrendelő nyitvatartási ideje: hétfő 14:00 – 20:00 óráig,
      szerda 10:00 – 17:00 óráig,
      péntek 10:00 – 17:00 óráig.
    2. Telefonos elérhetőség: +36 30 225 2190; e-mail cím: info@renuovo.hu
    3. Időpontfoglalás, bejelentkezés, Szolgáltatási Szerződés megkötése:
      1. Időpont-egyeztetés kizárólag nyitvatartási időben lehetséges, személyesen, telefonon és online úton. Az időpontfoglalás az alábbi két feltétel együttes teljesülésével válik véglegessé:a) a Szolgáltató az időpontfoglalást szóban, e-mail útján vagy írásban visszaigazolja Páciens részére, és
        b) a Páciens a jelen ÁSZF 3.5. pontjában rögzített vizitdíjelőleget megfizeti a Szolgáltató CIB Bank Zrt-nél vezetett 10700684-67722185-51100005 számú bankszámlájára történő banki átutalás útján.
      2. A Szolgáltató nem rögzíti sem képi-, sem hangfelvétel útján a Pácienssel – akár időpont-egyeztetés, akár egészségügyi szolgáltatás nyújtása, orvosi vizsgálat, ellátás, kezelés, beavatkozás során – folytatott telefonbeszélgetését, videóbeszélgetését (beleértve a jelen ÁSZF 3.3.14. pontjában szabályozott távkonzultációt is), és a Pácienssel – akár időpont-egyeztetés, akár egészségügyi szolgáltatás nyújtása, orvosi vizsgálat, ellátás, kezelés, beavatkozás során – történő személyes találkozásakor folytatott beszélgetését sem. A Páciens sem jogosult sem képi-, sem hangfelvétel útján rögzíteni a Szolgáltatóval – akár időpont-egyeztetés, akár egészségügyi szolgáltatás nyújtása, orvosi vizsgálat, ellátás, kezelés, beavatkozás során – folytatott telefonbeszélgetését, videóbeszélgetését (beleértve a jelen ÁSZF 3.3.14. pontjában szabályozott távkonzultációt is), és a Szolgáltatóval – akár időpont-egyeztetés, akár egészségügyi szolgáltatás nyújtása, orvosi vizsgálat, ellátás, kezelés, beavatkozás során – történő személyes találkozásakor folytatott beszélgetését sem. Ezen felül Páciens nem jogosult semmilyen képi felvételt (azaz sem fényképet, sem videófelvételt) rögzíteni a Szolgáltató – illetve a Szolgáltató által igénybe vett közreműködő – által nyújtott egészségügyi szolgáltatásról, orvosi vizsgálatról, ellátásról, kezelésről, beavatkozásról.
      3. Figyelemmel arra, hogy a betegellátás az orvosi rendelőben folyamatos, ezért az előre egyeztetett időponthoz képest előfordulhat késés a betegvizsgálat/kezelés megkezdésében. A Páciens a később kezdődő orvosi vizsgálat/kezelés/beavatkozás miatt semmilyen kártérítésre nem tarthat igényt.
      4. Amennyiben a Páciens az előre egyeztetett időponthoz képest késve jelenik meg a rendelőben, és a késedelem nem haladja meg a 10 percet, a Szolgáltató elvégzi az egyeztetett orvosi vizsgálatot a rendelés folyamán. Amennyiben a Páciens késedelme meghaladja a 10 percet, a Szolgáltató az adott napon tervezett orvosi vizsgálatok rendjének függvényében felajánlja a Páciensnek új időpont egyeztetését, vagy a vizsgálat adott napon, későbbi időpontban való elvégzését. A Páciens egyik esetben sem tarthat igényt semmilyen kártérítésre.
      5. Minden új megjelenés alkalmával, új időpont foglalása szükséges.
      6. A Páciens regisztrációja, adatainak rögzítése, a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges nyilatkozatok, szerződés kitöltése és aláírása a Szolgáltató Recepcióján (szakrendelő) történik.
      7. A Szolgáltató által végzett orvosi ellátások, beavatkozások, kezelések igénybevételének feltétele a Beleegyező Nyilatkozat aláírása. A Beleegyező Nyilatkozat Páciens általi aláírásának hiányában a Szolgáltató által nyújtott egészségügyi szolgáltatás igénybevétele nem kezdhető meg.A Szolgáltatási Szerződés aláírásának a hiányában is érvényes megrendelésnek minősül a Páciens részéről minden olyan szóbeli, vagy írásbeli nyilatkozat, amely arra irányul, hogy a Szolgáltató egészségügyi szolgáltatást nyújtson a Páciens részére.Ennek megfelelően a Megrendelő részéről megrendelésnek minősül többek között:– telefonon, vagy a Szolgáltató online informatikai rendszerén keresztül vagy írásban/e-mail útján, illetve a Szolgáltató honlapján található „online időpont egyeztetés” menüponton keresztül történő időpontfoglalás meghatározott egészségügyi szolgáltatásra vonatkozóan;
        – az egészségügyi szolgáltatás tényleges igénybevétele;
        – az egészségügyi szolgáltatás vonatkozásában vizitdíjelőleg fizetése a Szolgáltató részére.
      8. A Szolgáltatási Szerződést a Páciens vagy a törvényes képviselője jogosult aláírni.
      9. A Szolgáltatási Szerződés aláírásával a szerződő felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy a megrendelt szolgáltatás(ok) teljesítéséhez a Szolgáltató közreműködőket is igénybe vehet, akiknek tevékenységéért úgy felel, mintha a közreműködőire bízott tevékenységet saját maga látta volna el. A Szolgáltató ezen általa megvásárolt szolgáltatásokat részben vagy egészben is értékesítheti változatlan formában, illetve tartalommal a Páciens részére, amely szolgáltatások értékesítése – a Szolgáltató döntésétől függően – történhet változatlan (azaz beszerzési) áron, vagy saját díjszabása alapján, módosult – növelt, vagy csökkentett – áron (közvetített szolgáltatás).
      10. Az egészségügyi szolgáltatáscsomagokra vonatkozó szerződések megkötésére külön időpont egyeztetés szükséges.
      11. A Páciens és hozzátartozói kötelesek az egészségügyi ellátások szolgáltatásának rendjét (házirendjét) betartani.
      12. A Szolgáltató az egészségügyi ellátások esetén a Páciens egészségi állapotáról anamnézis (kórelőzmény) adatlapot vesz fel, továbbá az általa végzett egészségügyi beavatkozásokról és ellátásokról egészségügyi dokumentációt vezet.
      13. Szolgáltató az ambuláns ellátások esetén a Páciens vizsgálatairól, a beavatkozásokról ambuláns adatlapot vezet, mely dokumentumokat a vonatkozó jogszabályok szerint betegdokumentációként kezel.
      14. Távkonzultáció (azaz telefonos konzultáció és/vagy videókonzultáció) külön díjazás ellenében vehető igénybe, előzetes megfizetéssel, a következő feltételekkel:• a távkonzultáció időtartama 30 perc / alkalom;
        • az távkonzultáció díját minden egyes távkonzultáció alkalom előtt legkésőbb a távkonzultáció alkalmat megelőző nap 15:00 óráig meg kell fizetni a Szolgáltató CIB Bank Zrt-nél banknál vezetett 10700684-67722185-51100005 számú bankszámlájára történő banki átutalás útján, ellenkező esetben az adott távkonzultációra vonatkozóan előjegyzett időpontot a Szolgáltató törli;
        • a távkonzultáció nem helyettesíti a személyes orvos-páciens találkozást;
        • távkonzultáció során orvosi vizsgálatra nem kerül sor, hanem az orvos véleményt ad, illetve javaslatot tesz. Az orvos a Páciens által rendelkezésre bocsátott adatokra és egészségügyi dokumentációkra alapozva ad véleményt, illetve hozza meg javaslatát;
        • a Szolgáltató részére elküldött egészségügyi adatok hitelességéért és teljes körűségéért (bármilyen visszatartott adat vagy egészségügyi dokumentáció miatt az orvos a vélemény kialakításánál megtévesztésbe kerülhet) a Páciens kizárólagos felelősséggel tartozik;
        • a Páciens kizárólagos felelőssége a dokumentációk eljuttatása a Szolgáltató részére;
        • Páciens hozzájárul az egészségügyi adatai távkonzultáció során történő kezeléséhez;
        • A távkonzultáció szolgáltatás során a Szolgáltató felelőssége a kialakított orvosi vélemény/javaslat megfogalmazásáig tart, az abban leírtak/elmondottak betartásáért és az elmaradásból eredő egészségi állapotban bekövetkezett változásért a Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli.
    4. A jelen ÁSZF alapján a Szolgáltató és Páciens között létrejövő szerződés az 1.3. és 1.6. pontokban megjelölt határozott időtartamra jön létre.
    5. Megrendelés, lemondás:
      A Megrendelő/Páciens minden egyes vizit alkalom időpontjának lefoglalásakor – az adott vizit időpontjának Szolgáltató által szóban, e-mail útján vagy írásban történő visszaigazolását követően – 10.000,- Ft (tízezer forint) vizitdíjelőleget fizet Szolgáltató részére a Szolgáltató CIB Bank Zrt-nél vezetett 10700684-67722185-51100005 számú bankszámlájára történő banki átutalás útján. Amennyiben Megrendelő/Páciens a vizitdíjelőleget megfizeti Szolgáltató részére, az vizitdíjelőleg összege az adott vizit alkalom vizitdíjába beszámít. Amennyiben pedig Megrendelő/Páciens a 10.000,- Ft összegű vizitdíjelőleget nem fizeti meg Szolgáltató részére, úgy a Megrendelő/Páciens időpontfoglalása nem válik véglegessé még annak ellenére sem, hogy az adott időpontot Szolgáltató korábban már szóban, e-mail útján vagy írásban visszaigazolta.Amennyiben a Páciens részére a lefoglalt időpontot a Szolgáltató a 3.3.1.a) alpont szerint visszaigazolta, azonban Páciens ennek ellenére a vizitdíjelőleg összegét nem fizeti meg legkésőbb 48 órával az ellátás tervezett időpontja előtt és az ellátás tervezett időpontját legkésőbb 48 órával az ellátás tervezett időpontja előtt írásban, a Szolgáltató 1.1. alpontban írt székhelycímére küldött levél útján, vagy a Szolgáltató 1.1. pontban megjelölt e-mail címére küldött e-mail útján nem is mondja le, úgy Szolgáltató 10.000,- Ft (tízezer forint) rendelkezésre állási díjra jogosult Megrendelőtől/Pácienstől és jogosult e 10.000,- Ft (tízezer forint) összegű rendelkezésre állási díjat kiszámlázni Megrendelő/Páciens részére, amely rendelkezésre állási díj összegét a Megrendelő/Páciens köteles készpénzben, vagy a Szolgáltató CIB Bank Zrt-nél vezetett 10700684-67722185-51100005 számú bankszámlájára történő banki átutalással megfizetni a levelezési címére kiküldött díjbekérő kézhezvételétől számított 15 napon belül.Amennyiben a Megrendelő/Páciens a szolgáltatás megrendelésétől a – jelen pontban fentebb írt – vizitdíjelőleg megfizetését követően, de még az egészségügyi szolgáltatás tényleges nyújtása, illetőleg igénybevétele előtt eláll, a már kifizetett vizitdíjelőleg a Szolgáltatót bánatpénz címén illeti meg függetlenül attól, hogy a vizitdíjelőleg Megrendelő/Páciens általi megfizetésére az egészségügyi szolgáltatás nyújtásának tervezett időpontját megelőző 48 óránál régebben vagy az egészségügyi szolgáltatás nyújtásának tervezett időpontját megelőző 48 órán belül került sor.A korábban megrendelt bármely külső szolgáltató által nyújtott vizsgálat lemondására a Megrendelő/Páciens legkésőbb a vizsgálatot megelőző munkanapig reggel 9.00 óráig jogosult, ezt követően a Szolgáltató a lemondást nem tudja elfogadni. Amennyiben a Páciens a megrendelt vizsgálatra bármilyen oknál fogva mégsem tud elmenni és azt legkésőbb a vizsgálatot megelőző munkanap reggel 9.00 óráig előzetesen nem mondja le, akkor a vizsgálat teljes összegét köteles a Megrendelő/Páciens megtéríteni a megrendeléssel kapcsolatos előkészületek, szervezési munkák, anyagköltségek kompenzálásaként.
    6. Az egyedi Szolgáltatási Szerződés megszűnésének/megszüntetésének esetei:Az egyedi Szolgáltatási Szerződés megszűnik az alábbi esetek bármelyikének bekövetkeztével:
      a) a Felek közös megegyezésével;
      b) a Szolgáltató jogutód nélküli megszűnésével;
      c) a Szolgáltató működési engedélyének a visszavonása esetén;
      d) a Szolgáltató 3.6.1. pontban írt azonnali hatályú felmondásával;
      e) a Páciens 3.6.2. pontban írt azonnali hatályú felmondásával;
      f) a szerződés teljesítésével;
      g) a Páciens halálával.
      1. A Szolgáltató jogosult a Pácienshez intézett írásbeli nyilatkozatával azonnali hatállyal felmondani a jelen ÁSZF szerint létrejövő szerződést (beleértve a Szolgáltatási Szerződést is) az alábbi esetekben:
        a) a Páciens a jelen ÁSZF szerint létrejövő szerződésből (beleértve a Szolgáltatási Szerződést is) eredő díjfizetési-, vagy bármely egyéb fizetési kötelezettségének határidőben nem tesz eleget;
        b) a Szolgáltató megítélése szerint a Páciens nem tanúsít megfelelő együttműködést az egészségügyi szolgáltatás(ok) eredményes elvégzése érdekében, ideértve különösen, ha:
        • Páciens nem tartja be az orvosi utasításokat;
        • Páciens más betegeket, illetve az egészségügyi szolgáltatást ellátó személyzet tagjait magatartásával zavarja;
        • Páciens egészségügyi-, vagy mentális állapota, illetve annak változása az egészségügyi szolgáltatás megfelelő teljesítését Szolgáltató megítélése szerint megnehezíti vagy akadályozhatja;
        • lefoglalt időpontokat rendszeresen vagy ismétlődően elmulaszt anélkül, hogy Szolgáltatót erről előzetesen tájékoztatná.
        c) a Páciens a jelen ÁSZF szerint létrejövő szerződés (beleértve a Szolgáltatási Szerződést is) bármely rendelkezését súlyosan megsérti.
      2. A Páciens jogosult a Szolgáltatóhoz intézett írásbeli nyilatkozatával bármikor azonnali hatállyal felmondani a Szolgáltatási Szerződést, azonban ilyen azonnali hatályú felmondás esetén Páciens helytállni köteles a Szolgáltató által a Szolgáltatási Szerződés megszűnésének időpontjáig már elvállalt kötelezettségekért (így Páciens – többek között – a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások, illetve a Szolgáltató által megrendelt közvetített szolgáltatások ellenértékét is köteles megtéríteni).
    7. Az egyedi Szolgáltatási Szerződés kizárólag közös megegyezéssel, írásban módosítható és a szerződéssel kapcsolatos nyilatkozataikat is írásban kötelesek megtenni, kivéve azokat az eseteket, ahol akár jogszabály, akár a jelen ÁSZF szóbeli jognyilatkozat megtételét vagy ráutaló magatartás tanúsítását lehetővé teszi.
    8. A Szolgáltató részéről kezelést végző orvos az orvosi kezelés sikeressége érdekében a beteg előzetes – akár szóbeli, akár írásbeli – tájékoztatása után egyoldalúan jogosult változtatni a kezelésen, illetve terápián.
      1. Amennyiben a 3.8. pontban írt változtatás a Szolgáltatási Szerződés módosítását igényli, úgy Szolgáltató és Páciens kötelesek együttműködni egymással a Szolgáltatási Szerződés haladéktalanul történő módosítása érdekében. Amennyiben Páciens a Szolgáltatási Szerződés ilyen módosításában nem működik együtt a Szolgáltatóval és az együttműködés elmaradása okán a Szolgáltatási Szerződés haladéktalan módosítására nem kerülhet sor, úgy a Páciens együttműködésének elmaradása a 3.6.1. b) pontja szerinti felmondási oknak minősül, és ilyen esetben Szolgáltató a 3.6.1. b) pontra hivatkozással jogosult azonnali hatállyal felmondani a Szolgáltatási Szerződést.
  4. A PÁCIENSEK JOGAI

    1. Önrendelkezési jog
      1. A Pácienst megilleti az önrendelkezéshez való jog. Ennek keretében a Páciens szabadon döntheti el, hogy kívánja-e a Szolgáltató egészségügyi szolgáltatásait igénybe venni, illetve annak során mely beavatkozások elvégzésébe egyezik bele, illetve melyeket utasít vissza. A Páciens döntése nem érinti azonban a Páciens díjfizetési kötelezettségét a Szolgáltató által már elvégzett, illetőleg a megkezdett szolgáltatások vonatkozásában, amelyek ellenértékét köteles megtéríteni a Szolgáltatónak.
      2. A Páciensnek joga van, hogy a kivizsgálását és kezelését érintő döntésekben részt vegyen. Szolgáltató részéről bármilyen egészségügyi beavatkozás elvégzésének feltétele, hogy ahhoz a Páciens megtévesztéstől, fenyegetéstől és kényszertől mentes, megfelelő tájékoztatáson alapuló beleegyezését adja. A Páciens ezen beleegyezését szóban, írásban és ráutaló magatartással is megadhatja, kivéve, ha az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény („Eütv.”) eltérően rendelkezik.
      3. Felek megállapodnak abban, hogy az előzetesen elvégzett orvosi vizsgálatok, az átadott betegdokumentáció és/ vagy a számla Páciens részéről történő aláírása jelen értelmezés szerint a beleegyezés megadásának tekintendő.
      4. A Páciens a megállapított diagnózissal, illetőleg javasolt terápiával, valamint fekvőbeteg-gyógyintézetből történő tervezett elbocsátásával, vagy más egészségügyi szolgáltatóhoz történő beutalásával kapcsolatban saját költségére a Szolgáltató előzetes értesítése mellett kezdeményezheti más, a Szolgáltatóval szerződéses jogviszonyban álló orvos által történő vizsgálatát.
      5. Cselekvőképes Páciens – ha az Eütv. eltérően nem rendelkezik – közokiratban, teljes bizonyító erejű magánokiratban vagy – írásképtelensége esetén – két tanú együttes jelenlétében megtett nyilatkozattal:
        a) megnevezheti azt a cselekvőképes személyt, aki jogosult helyette a beleegyezés, illetve a visszautasítás jogát gyakorolni, illetve, akit az Eütv. 13. § alapján tájékoztatni kell;
        b) az a) pontban meghatározott személy megjelölésével vagy a nélkül az Eütv. 16. § (2) bekezdése szerinti személyek közül bárkit kizárhat a beleegyezés és a visszautasítás jogának helyette történő gyakorlásából, illetve az Eütv. 13. § szerinti tájékoztatásból.
      6. Amennyiben a Páciens cselekvőképtelen és nincs az előbbi bekezdés a) pontja alapján nyilatkozattételre jogosult személy, a beleegyezés és a visszautasítás jogának a gyakorlására az Eütv. 16. § (2) bekezdésében megjelölt sorrendben az ott megjelölt személyek jogosultak.
      7. A Páciens beleegyezésére nincs szükség abban az esetben, ha az adott beavatkozás vagy intézkedés elmaradása mások – ideértve a 24. hetet betöltött magzatot is – egészségét vagy testi épségét súlyosan veszélyezteti, továbbá, ha a beteg közvetlen életveszélyben van.
      8. A Páciens beavatkozásokba történő beleegyezését vélelmezni kell, ha egészségi állapota következtében beleegyező nyilatkozat megtételére nem képes, és
        a) a fentiek szerint a beleegyezés jogának a gyakorlására az Páciens által megnevezett személy nyilatkozatának beszerzése késedelemmel járna;
        b) invazív beavatkozások esetén akkor, ha az előbbi, vagy az Eütv. 16. § (2) bekezdése szerinti személy nyilatkozatának beszerzése késedelemmel járna és a beavatkozás késedelmes elvégzése az Páciens egészségi állapotának súlyos vagy maradandó károsodásához vezetne.
      9. Írásbeli vagy két tanú jelenlétében tett szóbeli vagy más módon megtett beleegyezése hiányában a Szolgáltató a Szerződés tárgyát képező vizsgálatot, illetve a beavatkozást nem kezdi meg. A beleegyezés bármikor visszavonható.
        Abban az esetben, ha a beleegyezését a Páciens a szerződésben elismert általános tájékoztatás ellenére alapos ok nélkül nem adja meg, illetve alapos ok nélkül visszavonja:
        a) a Páciens köteles a Szolgáltató ebből eredő kára, valamint a felmerült, indokolt és igazolt költségei megfizetésére;
        b) a Szolgáltató jogosult a megkötött szerződéstől elállni;
        c) a Páciens vállalja a felelősséget az egészségi állapotában bekövetkezett károkért.
      10. A Páciens bármikor jogosult az egészségügyi szolgáltatás igénybevételének a félbeszakítására, azonban ekkor:
        a) a Páciens köteles a Szolgáltató ebből eredő kára, valamint a felmerült, indokolt és igazolt költségei megfizetésére;
        b) a Szolgáltató jogosult a megkötött szerződéstől elállni, a Páciens vállalja a felelősséget az egészségi állapotában bekövetkezett károkért, kivéve, ha azok az egészségügyi szolgáltatás igénybevétele félbeszakítása nélkül is bekövetkeztek volna.
      11. A fekvőbeteg-ellátást is magában foglaló egészségügyi szolgáltatás nyújtása esetén a Páciensnek joga van arra, hogy a szakrendelőt bármikor – saját felelősségére – elhagyja, azonban ha erre a szakrendelőből történő elbocsátást megelőzően, illetve a nélkül kerül sor:
        a) a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási Szerződést azonnali hatállyal felmondani;
        b) a Páciens írásban vállalja a felelősséget az egészségi állapotában bekövetkezett károkért.
      12. A 4.1.11. pont rendelkezéseit megfelelően alkalmazni kell arra az esetre is, ha a Páciens:a) a Szolgáltató által vállalt, illetve előírt kontrollvizsgálaton nem jelenik meg;
        b) az igénybe vett egészségügyi szolgáltatással összefüggésben felmerült szövődménnyel kapcsolatban a Szolgáltatót haladéktalanul, illetve akadályoztatása esetén az akadály elhárulta után haladéktalanul nem tájékoztatja, vagy a Szolgáltató által a szövődmény kezelésére felajánlott beavatkozást, vagy a diagnózis felállításához szükséges vizsgálatot visszautasítja, ahhoz nem adja a beleegyezését.
    2. Kapcsolattartási jog
      1. A Páciens az Eütv. által biztosított kapcsolattartási jogát a Szolgáltatónál meglévő feltételektől függően, betegtársai jogainak a tiszteletben tartásával, és a betegellátás zavartalanságát biztosítva gyakorolhatja.
      2. A Páciens megtilthatja, hogy az ellátás, a (gyógy)kezelésének a tényét, vagy az ellátásával, (gyógy)kezelésével kapcsolatos egyéb információt más előtt feltárják, kivéve, ha az az Eütv. vagy egyéb jogszabály másként rendelkezik.
    3. Ellátás visszautasításának joga
      1. A cselekvőképes Pácienst megilleti az ellátás visszautasításának joga, kivéve, ha annak elmaradása mások életét vagy testi épségét veszélyeztetné.
      2. A Páciens minden olyan ellátást, amelynek elmaradása esetén egészségi állapotában várhatóan súlyos vagy maradandó károsodás következne be, csak közokiratban vagy teljes bizonyító erejű magánokiratban, illetve írásképtelensége esetén két tanú együttes jelenlétében utasíthat vissza. Ez utóbbi esetben a visszautasítást az egészségügyi dokumentációban rögzíteni kell, amelyet a tanúk aláírásukkal hitelesítenek.
      3. Az életfenntartó vagy életmentő beavatkozás visszautasítására és annak részletszabályaira, illetőleg a cselekvőképes személy későbbi esetleges cselekvőképtelensége esetére tett nyilatkozataira és azok tartalmára az Eütv. rendelkezései az irányadóak.
    4. Egészségügyi dokumentáció megismerésének joga
      1. A Szolgáltató a Páciensről, személyi adatairól, az általa a Szolgáltató rendelkezésére bocsátott kórelőzményi adatokról, a megrendelt szolgáltatásokról, az elvégzett beavatkozásokról elektronikus és papíralapú egészségügyi dokumentációt vezet.
      2. A Páciens jogosult megismerni a róla készült egészségügyi dokumentációban szereplő adatokat, továbbá joga van ahhoz, hogy azokról tájékoztatást kérjen a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően, a Szolgáltató Adatvédelmi Szabályzatában foglaltak szerint.
      3. Az egészségügyi dokumentációval a Szolgáltató, az abban szereplő adatokkal a Páciens rendelkezik.
      4. A Páciens jogosult az egészségügyi dokumentációba betekinteni, valamint azokról kivonatot vagy másolatot készíteni, vagy másolatot kapni.
      5. Páciens jogosult az adott betegségével kapcsolatos egészségügyi ellátásának ideje alatt az általa meghatározott személyt írásban felhatalmazni a rá vonatkozó egészségügyi dokumentációba való betekintésre, illetve arra, hogy azokról másolatot készíttessen. A Páciensnek joga van arról nyilatkozni, hogy betegségéről, annak várható kimeneteléről kiknek adható felvilágosítás, illetve kiket zár ki egészségügyi adatainak részleges, vagy teljes megismeréséből. A Páciensnek ezen nyilatkozatáról köteles a Szolgáltatót a Szolgáltatási Szerződés megkötésekor írásban tájékoztatni, és azt részére írásban átadni.
      6. A Páciens egészségügyi ellátásának befejezését követően csak a beteg által adott teljes bizonyító erővel rendelkező magánokiratban felhatalmazott személy jogosult az egészségügyi dokumentációba való betekintésre, és arról való másolat készítésére. A Páciensnek joga van arról nyilatkozni, hogy betegségéről, annak várható kimeneteléről kiknek adható felvilágosítás, illetve kiket zár ki egészségügyi adatainak részleges vagy teljes megismeréséből. A Páciensnek ezen nyilatkozatáról köteles a Szolgáltatót a Szolgáltatási szerződés megkötésekor írásban tájékoztatni, és azt részére írásban átadni.
      7. Az érintett személy egészségügyi adatait annak hozzájárulása hiányában is közölni kell, amennyiben ezt törvény elrendeli, vagy ezt mások életének, testi épségének és egészségének védelme szükségessé teszi.
    5. Tájékoztatáshoz való jog
      1. Páciens kijelenti, hogy a Szolgáltatási Szerződés aláírását megelőzően a Szolgáltatási Szerződés tárgyát képző egészségügyi ellátással kapcsolatban:
        a) egészségi állapotáról, beleértve ennek orvosi megítélését is,
        b) a javasolt vizsgálatokról, beavatkozásokról,
        c) a javasolt vizsgálatok, beavatkozások elvégzésének, illetve elmaradásának lehetséges előnyeiről és kockázatairól,
        d) a vizsgálatok, beavatkozások elvégzésének tervezett időpontjairól,
        e) a lehetséges alternatív eljárásokról, módszerekről,
        f) az ellátás folyamatáról és várható kimeneteléről,
        g) a további ellátásokról,
        h) a javasolt életmódról, valamint
        i) a vizsgálatok és beavatkozások tekintetében fennálló döntési jogáról tájékoztatásban részesült, olyan formában, amelyet megértett, az ellátással és a fentiekkel kapcsolatban feltett kérdéseire választ kapott, ennek alapján az ellátással kapcsolatos körülményeket szabadon mérlegelve döntött a Szolgáltatási Szerződés megkötése, és az egészségügyi ellátás igénybevétele mellett.
      2. A Szolgáltató a Pácienst az őt megillető betegjogokról, valamint azok érvényesíthetőségéről a Szolgáltató honlapján megtalálható Betegjogi Tájékoztatóban tájékoztatja.
      3. Szolgáltató a vállalt egészségügyi ellátást a jogi, szakmai és etikai szabályok megtartásával, a Páciens egészségügyi és egyéb érdekeit szem előtt tartva nyújtja, eredmény megvalósítására – a szerződés kifejezett rendelkezése hiányában – nem vállal kötelezettséget. Szolgáltató tájékoztatja Pácienst, Páciens pedig tudomásul veszi, hogy az egészségügyi ellátást a Páciens által a rendelkezésére bocsátott, valamint a jogszabályok és szakmai szabályok által megkövetelt vizsgálatokból nyert információk alapján nyújtja. A Szolgáltató nem vállal felelőssége a Páciens által elhallgatott információk ismeretében megelőzhető, illetve a Pácienssel veleszületett, örökletes vagy egyéb olyan nem ismert betegségből eredő szövődményekért, amelyek diagnosztizálására csak jogszabály vagy szakmai szabály által elő nem írt vizsgálattal lett volna lehetőség.
    6.  Orvosválasztás
      1. Páciensnek jogában áll a Szolgáltatóval jogviszonyban álló szakorvost választani. Szolgáltató biztosítja, hogy elsődlegesen a választott orvos végezze el a beavatkozást, amíg a Páciens kifejezett kérése más orvos választására nem irányul. Szolgáltató a választott orvos távollétében, akadályoztatása esetén helyettesítéséről gondoskodik.
      2. Figyelemmel a Szolgáltató és az általa foglalkoztatott orvosok által végzett tevékenységre, és annak jellegére a Szolgáltató rögzíti, hogy bizonyos előre nem látható esetekben (pl. sürgős beavatkozás, betegség) a Páciens által választott orvos akadályoztatva lehet abban, hogy az előre egyeztetett időpontban a Páciens rendelkezésére álljon és őt ellássa. A Szolgáltató erre az esetre vállalja, hogy a választott orvos akadályoztatásáról való tudomásszerzését követően a Pácienssel haladéktalanul felveszi a kapcsolatot a Páciens által megadott elérhetőségek valamelyike útján, és tájékoztatja őt – legkésőbb az egyeztetett időpontban a helyszínen – a választott orvos akadályoztatásáról, valamint arról, hogy az egyeztetett időpontban tud-e helyettesítő orvosról gondoskodni, illetőleg hogy ezen helyettesítő személyt a Páciens elfogadja-e. Amennyiben a Szolgáltató helyettesítő orvosról gondoskodni nem tud, vagy annak személyét a Páciens nem fogadja el, a Felek új időpontot kötelesek egyeztetni. A Páciens a fenti okból történő időpont-módosítás miatt semmilyen kártérítésre nem jogosult, arra igényt nem tarthat.
      3. A választott orvosnak az orvosválasztással való egyetértéséről a Páciens köteles gondoskodni, az ennek elmulasztásából eredő kárért a Szolgáltató felelősséget nem vállal, továbbá a Páciens köteles ezzel összefüggésben a felmerült, indokolt és a Szolgáltató által igazolt költségek megfizetésére.
  5. A PÁCIENS KÖTELEZETTSÉGEI

    1. A Páciens a saját egészségi állapotáért a tőle elvárható módon felelősséggel tartozik, nem tanúsíthat olyan magatartást, amely a Szolgáltatási Szerződés tárgyát képező egészségügyi ellátás sikerét veszélyeztetné. Az ilyen magatartásokból eredő károkért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
    2. A Páciens ellátása alatt a Szolgáltató egészségügyi intézmény területén köteles tartózkodni minden olyan magatartástól és tevékenységtől, amely a társadalmilag elfogadható kockázati szinten felül, köztudottan mások egészségét veszélyezteti. E rendelkezés súlyos vagy ismételt megszegése esetén a Szolgáltató jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani, és a már teljesített szolgáltatások ellenértékét, valamint az ebből eredő kárát a Pácienssel szemben érvényesíteni.
    3. A Páciens az egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor köteles tiszteletben tartani az erre vonatkozó jogszabályokat és a Szolgáltató házi- és működési rendjét, és egyéb nyilvános szabályzatait.
    4. A Páciens – amennyiben ezt egészségi állapota lehetővé teszi – köteles az ellátásában közreműködő egészségügyi dolgozókkal képességei és ismeretei szerint az alábbiak szerint együttműködni:
      a) tájékoztatni őket mindarról, amely szükséges a kórisme megállapításához, a megfelelő kezelési terv elkészítéséhez és a beavatkozások elvégzéséhez, így különösen minden korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről,
      b) tájékoztatni őket – saját betegségével összefüggésben – mindarról, amely mások életét vagy testi épségét veszélyeztetheti, így különösen a fertőző betegségekről és a foglalkozás végzését kizáró megbetegedésekről és állapotokról,
      c) fertőző betegségek esetén megnevezni azon személyeket, akiktől a fertőző betegséget megkaphatta, illetve akiket megfertőzhetett,
      d) tájékoztatni őket minden, az egészségügyi ellátást érintő, általa korábban tett jognyilatkozatáról,
      e) a gyógykezelésével kapcsolatban tőlük kapott rendelkezéseket betartani,
      f) tiszteletben tartani más betegek, valamint a Szolgáltatóval jogviszonyban álló dolgozók jogait.
    5. A jelen 5. pontban és annak alpontjaiban foglalt kötelezettségek megszegése esetén:
      a) a Páciens köteles a Szolgáltató ebből eredő kára, valamint a felmerült, indokolt és igazolt költségei megfizetésére,
      b) súlyos vagy ismételt szabályszegés esetén a Szolgáltató jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani,
      c) valamint különösen az 5.4. pont a), b), d), e) és f) alpontjában foglalt kötelezettségek megszegése esetére a Páciens vállalja a felelősséget az egészségi állapotában, vagy egyébként bekövetkezett károkért, kivéve, ha azok a kötelezettségek megszegése nélkül is bekövetkeztek volna.
    6. A Páciens a szolgáltatás igénybevétele során tudomására jutott, a Szolgáltató működésével kapcsolatos adatokat bizalmasan kezeli, azokat a Szolgáltató hozzájárulása nélkül – jogszabály vagy végrehajtható hatósági vagy bírósági határozat eltérő rendelkezése hiányában – harmadik személy, hatóság vagy bíróság részére nem adja ki. E titoktartási kötelezettség a Szerződés megszűnését vagy teljesülését követően is véghatáridő nélkül fennmarad.
  6. A SZOLGÁLTATÁS ELLENÉRTÉKE, FIZETÉSI FELTÉTELEK

    1. Páciens tudomásul veszi, hogy Szolgáltató valamennyi egészségügyi szolgáltatást, mint magánszolgáltató, azaz nem társadalombiztosítás által finanszírozott szolgáltatásként végzi, így Páciens az egészségügyi- és a kényelmi szolgáltatásért köteles Szolgáltató részére díjat fizetni. Páciens az egészségügyi szolgáltatások és a szolgáltatási csomagok mindenkori tájékoztató szolgáltatási díjait megtalálja a Szolgáltató honlapján (https://renuovo.hu/), illetve a teljes Díjjegyzéket a Szolgáltató a recepcióján, és a Szolgáltató személyesen és/vagy telefonon, valamint e-mail útján tájékoztatást nyújt Páciens részére a mindenkor hatályos Díjjegyzék alapján kalkulált, vagy egyedi árajánlatban meghatározott díjakról.
    2. A szolgáltatás díját számla ellenében Páciensnek legkésőbb az egészségügyi szolgáltatás nyújtását (azaz a vizitet) követően haladéktalanul, még a Szolgáltatótól való távozás előtt meg kell fizetnie a Szolgáltató részére. Kivételt képeznek ez alól a távkonzultáció és a receptfelírás, amelyek díjait a Páciens előre fizeti meg. Ezen összeg megfizetéséig a Szolgáltató jogosult a szolgáltatás nyújtását felfüggeszteni. Amennyiben az egészségügyi szolgáltatás nyújtása (pl. orvosi vizsgálat, kezelés, beavatkozás) több alkalmat (azaz vizitet) vesz igénybe, úgy a szolgáltatás díját számla ellenében Páciensnek minden egyes alkalom (vizit) végén haladéktalanul, még a Szolgáltatótól való távozás előtt meg kell fizetnie a Szolgáltató részére.

      Azon közvetített szolgáltatások díját, amelyeket a Páciens külső szolgáltatótól vesz igénybe, és amelynek a díja előzetesen ismert, a Páciens megrendeléskor köteles kiegyenlíteni számla ellenében, és ezen összeg megfizetéséig a Szolgáltató jogosult a szolgáltatás nyújtását felfüggeszteni.

    3.  A szolgáltatási díj kiegyenlítésére Szolgáltató számlája ellenében elsődlegesen magyar forintban (igény szerint Euróban), a szolgáltatás igénybevételekor készpénzzel kerül sor.
    4. A Páciens tudomásul veszi, hogy ellenkező megállapodás hiányában, a jogviszony közte és a Szolgáltató között létesül, így minden díjtételt a Szolgáltatónak közvetlenül köteles megfizetni, a kiállított számlán feltüntetett határidőn belül.

      Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy külsős közreműködők igénybevételekor a Szolgáltatóval adott esetben szerződött közreműködők (cégek, intézmények) felé fizetési kötelezettsége nincs, kivéve, ha a Felek előzetesen máshogy nem állapodnak meg.

    5. A Páciensnek lehetősége van a szolgáltatási díj megfizetését egészségbiztosítón keresztül kiegyenlíteni. Ebben az esetben az egészségbiztosító által előírt dokumentumok megküldése után az egészségbiztosító fizeti meg a szolgáltatás díját a Szolgáltató részére. Amennyiben az egészségbiztosító a dokumentumok Szolgáltató általi hiánytalan megküldésétől és a számla fizetési határidejének lejáratától számított 60 (hatvan) naptári napon belül nem fizeti meg a szolgáltatási díjat a Szolgáltató részére, akkor – függetlenül annak okától – a szolgáltatási díjat a Szolgáltató felhívására a Páciens haladéktalanul köteles megfizetni Szolgáltató részére. Ebben az esetben a Szolgáltató a biztosító esetleges utólagos fizetése esetén a Páciens által kiegyenlített összeget, annak beérkezésétől számított 30 napon belül továbbutalja a Páciens részére.
    6. Páciens a Szolgáltatási Szerződés aláírásával egyidejűleg köteles megjelölni annak az egészségbiztosítónak a nevét és elérhetőségét, amely biztosítóval az ellátását finanszíroztatni kívánja, illetve köteles megadni a biztosítási kötvényszámát. A Páciens köteles a biztosítási jogviszonya fennállását hitelt érdemlően igazolni.
    7. Amennyiben az egészségbiztosító önrész megfizetését is kiköti a nyilatkozatában, úgy a Páciensnek az önrész díját a Szolgáltatótól történő távozást megelőzően, a zárójelentés kézhezvételét követően – a Szolgáltató számlája alapján – kell megfizetnie a Szolgáltató részére.
    8. Fizetési késedelem esetén a Szolgáltató jogosult megtagadni minden további egészségügyi szolgáltatás nyújtását mindaddig, amíg a Páciens fennálló tartozását nem egyenlíti ki.
    9. A Szolgáltató a Díjjegyzéken esetlegesen nem rögzített többletköltséget jelentő szolgáltatásokat kizárólag a Páciens előzetes írásbeli tájékoztatását követően nyújthat. A Páciens a tájékoztatást követően a szolgáltatás igénybevételével elfogadja a többletköltséget jelentő szolgáltatás igénybevételének a feltételeit, és ellenértékének megfizetését. E költségeket számla ellenében a Szolgáltatótól történő távozással egyidejűleg, a zárójelentés átvételekor kell készpénzben megfizetni.
    10. A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy egyes többletköltséget jelentő szolgáltatások nyújtását kizárólag az ellenérték megfizetését követően kezdje meg.
    11. Jelen 6. pontnak és annak alpontjainak rendelkezései nem érintik a Páciensnek a sürgős szükség esetén az életmentő, illetve a súlyos vagy maradandó egészségkárosodás megelőzését biztosító ellátásokat, valamint fájdalmának csillapításához és szenvedéseinek csökkentéséhez való jogát.
    12. Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a vele szemben fennálló, lejárt – és fizetési felszólítás ellenére sem teljesített – követeléseit peres úton érvényesíteni, igénybe venni valamennyi rendelkezésére álló jogi eszközt a követelése érvényesítése érdekében, továbbá harmadik személyre engedményezni, s mindezen igényérvényesítési módok többletköltségeit Páciensre terhelni.
    13. A Szolgáltató a mindenkori szolgáltatási díjait jogosult egyoldalúan módosítani. Szolgáltató a díjmódosítás tényét és a hatályos Díjjegyzéket– a módosítás hatályba lépését legalább 5 (öt) nappal megelőzően – a Szolgáltató honlapján (https://renuovo.hu/) és/vagy a Szolgáltató Recepcióján köteles elérhetővé tenni. A Szolgáltató által módosított díjak nem vonatkoznak a már megkötött Szolgáltatási Szerződés alapján és keretében a Páciens által már megrendelt egészségügyi szolgáltatásokra.
    14. Amennyiben az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 85. § (1) bekezdés c) pontjában írt adómentesség esetköre a Szolgáltató által nyújtott egészségügyi szolgáltatás tekintetében fennáll, a Szolgáltató az egészségügyi szolgáltatásokat ÁFA mentesen számlázza ki a Páciens részére és ennek megfelelően tünteti fel a díjakat a Recepción elérhetőszereplő Díjjegyzékben is.
  7. FELELŐSSÉG

    1.  A jelen ÁSZF egyéb pontjaiban írt, a Szolgáltató felelősségére vonatkozó rendelkezések mellett az alábbi 7.2-7.6. pontokban írt szabályok is alkalmazandóak a Szolgáltató felelőssége tekintetében.
    2. A Szolgáltató szolgáltatásait a Páciens egyéni elhatározása, saját döntése alapján veszi igénybe. Páciens a Szolgáltatási Szerződés aláírásával tudomásul veszi, hogy minden orvosi beavatkozásnak, kezelésnek van kockázata, és mindazt a kockázatot, amelyért az orvos nem tehető felelőssé, a betegnek kell viselnie. Az egyes Pácienseknél az gyógyulás menete és időtartama eltérő lehet, vagy az átlagostól eltérhet.
    3. A Szolgáltató nem vállal felelősséget azokért a szövődményekért, illetve következményekért, amelyek a Páciens Szolgáltatási Szerződésből – és a jelen ÁSZF-ből – eredő kötelezettségei megszegéséből adódnak, vagy abból, hogy az orvosok és az ellátásban közreműködők egyéb, gyógyulással illetőleg a gyógykezeléssel kapcsolatos utasításait nem tartja be, az előírt gyógyszert nem szedi be vagy, nem az orvosi rendelvénynek megfelelően szedi, illetőleg az előírt terápiát nem az orvosi rendelvénynek megfelelően alkalmazza.
    4. A Páciens tudomásul veszi és írásban nyilatkozik arról, hogy amennyiben vizsgálat(ok) céljából mintavételre került sor, azonban az eredményekért nem jelentkezik a mintavételt követő időszakban az eredmények várható elkészültének (melyről szóbeli tájékoztatást kaptam) idejéig, a Szolgáltató nem vállal felelősséget az elmaradt terápia miatti esetleges egészségkárosodásért.
    5. Amennyiben a Páciens a jelen ÁSZF-ben, illetve a Szolgáltatási Szerződésben, illetve jogszabályban előírt tájékoztatási kötelezettségének Szolgáltató irányába nem vagy nem megfelelően tesz eleget, úgy Szolgáltató a jogszabályok által megengedett legteljesebb mértékben mentesül az ebből eredő jogi-, anyagi-, és szakmai következmények alól, és ezekért a Szolgáltatót, valamint a kezelőorvost sem jogi-, sem anyagi-, sem szakmai felelősség nem terheli.
    6. A Szolgáltató mindent tőle elvárható lépést megtesz azért, hogy az ellátás során érvényesüljenek a jogszabályban foglalt, vagy egyéb szakmai szabályok, így különösen a tudomány mindenkori állását tükröző és bizonyítékokon alapuló szakmai irányelvek, ezek hiányában a megalapozott, széles körben elfogadott szakirodalmi közlésekre, vagy szakmai konszenzusra támaszkodó szakmai ajánlások, valamint azért, hogy a szolgáltatása a rendelkezésre álló erőforrások optimális felhasználásával szakmailag hatásosan nyújtható legyen.
  8. ADATVÉDELEM, SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSE

    1. A Páciens a szolgáltatás igénybevételéhez köteles a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani, az egyedi Szolgáltatási Szerződésben feltüntetni legalább az alábbi adatokat: családi és utónév, születési név, születési hely és idő, TAJ száma, anyja neve, lakcím, telefonszám, e-mail cím. A Szolgáltatási Szerződés megkötéséhez szükséges, hogy a Páciens azonosítása érdekében Szolgáltató a személyazonosító okmányt (személyi igazolvány, útlevél vagy jogosítvány) és lakcímkártyáját elkérje, szükség esetén azokról másolatot készítsen.
    2. A Páciens a Szolgáltatási Szerződés aláírásával hozzájárul, hogy Páciens a Szolgáltató rendelkezésére bocsájtja a Szolgáltatási Szerződésben foglaltak teljesítéséhez szükséges, illetve a jogszabályokban előírt, rá vonatkozó és a szolgáltatás tárgyát képező tevékenység ellátáshoz szükséges – egészségügyi és személyes – adatokat, információkat, továbbá, hogy a Szolgáltató közreműködői, közvetített szolgáltatást nyújtó vállalkozói megismerhessék a szolgáltatások elvégzése céljából, s részükre a Szolgáltató továbbíthassa a szükséges adatokat. Szolgáltató közzéteszi a honlapján, az Adatvédelmi Szabályzatban azon külső személyek, szervezetek (szolgáltatásaik megnevezésével), jegyzékét, melyek részt vesznek a szolgáltatás nyújtásában.
    3. A Szolgáltató elkötelezett a Páciens adatainak legmagasabb szintű, jogszabályban rögzített védelme iránt. A Szolgáltató a honlapján közzéteszi az Adatvédelmi Tájékoztatóját.
    4. A Szolgáltató a Páciens személyes adatainak kezelését minden esetben a hatályos jogszabályokban foglaltak maradéktalan betartásával, így különösen a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2016. április 27-i 2016/679/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben (GDPR), az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben („Info. tv.”), valamint a 1997. évi XLVII. törvény az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló törvényben („Eüak.”) foglaltaknak megfelelően végzi.
  9. VIZSGÁLATI EREDMÉNYEK, EGÉSZSÉGÜGYI INFORMÁCIÓ KÖZLÉSE

    1. A Páciens tudomásul veszi, hogy vizsgálati eredmény, a Pácienssel összefüggésbe hozható egészségügyi információk közlésére telefonon nincs lehetőség.
    2. Kivételt képez az életet veszélyeztető eltérés, mely esetben a személyes adatfelvevő előzetesen megadott telefonszámon, személyazonosság ellenőrzését, személybeazonosítást követően kaphat tájékoztatást, ilyen esetben a telefonon történő elérést a Szolgáltató legfeljebb két alkalommal próbálja meg.
    3. A Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató az egészségügyi vizsgálati eredményeket, információkat a kezelőorvosának továbbítja, aki jogosult a Páciens irányába azok tartalmáról felvilágosítást adni.
  10. PANASZKEZELÉS

    1. Az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos reklamációk ügyében a Szolgáltató munkatársa jár el.

      A Szolgáltató címe: 1025 Budapest, Verecke lépcső 20/A. 1. ajtó
      A Szolgáltató telefonszáma: +36 30 225 2190

      Az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatban a Szolgáltató reklamációkat kizárólag a Pácienstől, illetve írásban igazolt meghatalmazottjától fogad el.

    2. Panaszt csak írásban fogad el a Szolgáltató. Szóbeli panasz esetén írásbeli dokumentálásáról haladéktalanul gondoskodni kell. Szolgáltató a panaszt az átvételtől, illetőleg beérkezéstől számított legfeljebb 30 munkanapon belül bírálja el, és ugyanezen 30 munkanapos határidőn belül írásban értesíti a Pácienst annak eredményéről.
  11. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

    1. A Szolgáltató bármikor jogosult az ÁSZF egyoldalú módosítására, köteles azonban a módosítás tényét, és a módosult ÁSZF-et honlapján közzétenni. A jelen ÁSZF módosítása nem hat ki a már korábban megkötött Szolgáltatási Szerződésre.
    2. Jelen ÁSZF-re, valamint a jelen ÁSZF alapján létrejövő szerződéses jogviszonyokra (pl. a Szolgáltatási Szerződésre is) a magyar jog irányadó. Ennek megfelelően a jelen ÁSZF-re, valamint a jelen ÁSZF alapján létrejövő szerződéses jogviszonyokra (pl. a Szolgáltatási Szerződésre is) a mindenkor hatályos magyar jogszabályok (többek közt a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. számú törvény rendelkezései) alkalmazandók.
    3. A Felek a jelen ÁSZF-ből és a jelen ÁSZF alapján létrejövő szerződéses jogviszonyokból (pl. a Szolgáltatási Szerződésből) eredő jogviták elbírálását a magyar bíróságok kizárólagos joghatóságának vetik alá, az alábbi 11.3.1. alpontban írt kivétellel.
      1. Amennyiben az Európai Unió jogi aktusa vagy a mindenkor hatályos magyar jogszabályok rendelkezései a jelen ÁSZF, illetve a jelen ÁSZF alapján a Szolgáltató és Páciens között létrejövő szerződéses jogviszonyok (pl. a Szolgáltatási Szerződés) tekintetében a joghatóság kikötését nem teszik lehetővé vagy a joghatóság kikötésének lehetőségét kizárják, úgy az adott Európai Uniós jogi aktus vagy az adott hatályos magyar jogszabály rendelkezései által meghatározott ország bíróságai rendelkeznek joghatósággal a jelen ÁSZF-ből és a jelen ÁSZF alapján létrejövő szerződéses jogviszonyokból (pl. a Szolgáltatási Szerződésből) eredő jogviták elbírálására.

A jelen ÁSZF 2023. március 7. napjától hatályos.

Általános Szerződési Feltételek letölthető verzió:

error: Védett tartalom!